Obchodní podmínky

Účelem těchto obchodních podmínek je vymezit a upřesnit práva a povinnosti prodávajícího (dodavatele) na jedné straně a kupujícího (zákazníka, spotřebitele) na straně druhé. Všechny smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se uzavírají v souladu s právním řádem Slovenské republiky. V případě, že je smluvní stranou spotřebitel, řídí se právní vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami občanským zákoníkem a zákonem č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele, přičemž tím nejsou dotčena kogentní ustanovení právních předpisů země obvyklého pobytu spotřebitele, která mu poskytují vyšší míru ochrany. V případě, že je smluvní stranou podnikatel, řídí se právní vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami zákonem č. 513/1991 Zb., obchodním zákoníkem v platném znění.

1, Definice

„E-shop“ znamená počítačový program – internetová aplikace, která je dostupná v síti Internet prostřednictvím internetové adresy: www.nikkor.cz jejíž hlavní funkcionalitou je zobrazení, výběr a objednání zboží Uživatelem;

„Spotřebitelská smlouva“ je Kupní smlouva, pokud jsou smluvními stranami na jedné straně dodavatel a na druhé straně spotřebitel;

„Prodávající“ (dodavatel) je osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy jedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který spotřebiteli nabízí nebo prodává výrobky či poskytuje služby, a rovněž podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobek;

„Spotřebitel“ (kupující) je osoba, která nakupuje výrobky nebo využívá služby pro osobní potřebu nebo pro příslušníky své domácnosti a která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní či jiné podnikatelské činnosti;

„Kupující, který není spotřebitelem“ je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti;

„Uzavření kupní smlouvy“ objednávka kupujícího představuje návrh na uzavření kupní smlouvy. Samotná kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu prodávajícího s návrhem kupní smlouvy kupujícímu, tj. závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího. Od tohoto okamžiku mezi prodávajícím a kupujícím vznikají vzájemná práva a povinnosti, které jsou vymezeny kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy;

„Nákupní košík“ znamená část E-shopu, která je automaticky generována aktivací příslušných funkcí Uživatelem v prostředí E-shopu, zejména přidáním nebo odebráním Zboží, změnou množství a velikosti vybraného Zboží případně Služby;

„Občanský zákoník“ znamená zákon číslo 40/1964 Sb., který upravuje občanskoprávní vztahy a přispívá k naplňování občanských práv a svobod, zejména ochrany osobnosti a nedotknutelnosti vlastnictví.

„Provozovatel“ znamená společnost FOTO-KINO Ján Palčo, IČO: 17117038, se sídlem Suchá hora 1737/31, Kežmarok; Kontaktní údaje: Adresa obchodní provozovny FOTO-KINO Ján Palčo, Tvarožnianska 16, Kežmarok 06 001, Slovensko, Telefon: 00421 52/468 46 31, E-mail: fotokino(zavináč)fotokino.sk, Webová stránka: www.nikkor.cz

„Přístupové údaje“ znamenají unikátní přihlašovací jméno a k němu přiřazené heslo vložené Uživatelem do databáze E-shopu při Registraci;

„Registrace“ znamená elektronické přihlášení Uživatele do databáze E-shopu, a to vyplněním povinných registračních a přístupových údajů v uživatelském rozhraní E-shopu a jejich následným uložením do databáze E-shopu;

„Uživatel“ znamená jakoukoli právnickou nebo fyzickou osobu, která užívá E-shop;

„Uživatelský účet“ znamená část E-shopu, která je zřízena každému Uživateli registrací, tj. je pro každého Uživatele unikátní a zpřístupněná po zadání přístupových údajů;

„Zboží“ znamená věc nabízenou Provozovatelem k prodeji Uživateli prostřednictvím E-shopu a pokud je ke zboží nabízena, tak i licence k užívání této věci;

2, Proces uzavření Smlouvy

2.1  Provozovatel prostřednictvím E-shopu nabízí Uživatelům uzavření Kupní smlouvy. Nabídkou na uzavření Kupní smlouvy ze strany Provozovatele je zobrazení tlačítka s označením „KOU­PIT“ v uživatelském rozhraní E-shopu.

2.2  Za bezvýhradné přijetí nabídky Provozovatele na uzavření Kupní smlouvy podle odst. 2.1 těchto Obchodních podmínek ze strany Uživatele se považuje kliknutí na dané tlačítko s označením „KOU­PIT“.

2.3  Bezvýhradným přijetím nabídky podle odst. 2.2 těchto Obchodních podmínek je uzavřena Kupní smlouva.

2.4  Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy elektronická informace o kliknutí na tlačítko „KOU­PIT“ Uživatelem dojde prostřednictvím sítě Internet na server, kde je nainstalován E-shop.

2.5  Uživatel se zavazuje do příslušných textových polí v uživatelském prostředí E-shopu vyplnit pravdivé a úplné údaje. Zejména pravdivě vyplnit svou e-mailovou adresu, identifikační údaje či dodací adresu. Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel bude jím zadané údaje považovat za správné a úplné a není povinen ani oprávněn zadané údaje kontrolovat.

2.6  Provozovatel zašle Uživateli e-mailovou zprávu o uzavření Kupní smlouvy, a to na e-mailovou adresu zadanou Uživatelem do příslušného pole v uživatelském prostředí E-shopu.

3, Kupní smlouva

Uzavřením Kupní smlouvy se stávají účinnými následující ustanovení:

3.1 Uživatel kupuje od Provozovatele Zboží, které si Uživatel zvolil v uživatelském prostředí E-shopu vložením do Nákupního košíku, a to v množství, které si Uživatel zvolil a nastavil u daného Zboží v uživatelském prostředí E-shopu. Uživatel se zavazuje zaplatit Provozovateli za dané Zboží cenu, která je uvedena u tohoto Zboží v uživatelském prostředí E-shopu.

3.2  Provozovatel má právo až do okamžiku odeslání Zboží Uživateli od Kupní smlouvy odstoupit, a to z jakéhokoli důvodu nebo bez uvedení důvodu. Za odstoupení od Kupní smlouvy se považuje i právní jednání Provozovatele spočívající v oznámení Uživateli, že jím objednané Zboží nelze dodat.

3.3  Provozovatel je oprávněn kdykoli požádat Uživatele o dodatečné potvrzení objednávky a do doby, než obdrží od Uživatele potvrzení objednávky, je oprávněn pozdržet odeslání Zboží Uživateli.

3.4  Způsob zabalení Zboží určuje výhradně Provozovatel.

3.5  Uživatel je povinen zaplatit Provozovateli náklady spojené s balením a doručením zboží podle aktuálního ceníku dopravy uvedeného na stránce: https://www.nikkor.cz/cs/doprava-a-platba

3.6  Uživatel má právo zvolit si způsob dopravy a platby podle těchto možností:

-Osobní odběr v prodejně (0 €): Vaši objednávku si můžete vyzvednout ihned po jejím zpracování a potvrzení v pracovní době: PO–PÁ: od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 17:30, SO–NE: Zavřeno.
-Packeta (3,90 €): Rychlé doručení do 4 pracovních dnů.
Uvedené termíny doručení jsou pouze orientační a jelikož samotná doprava není v naší režii, nemáme možnost tyto faktory ovlivnit.

Platební metody:
-Hotovost (0 €): Při osobním odběru.
-Dobírka (+2 €): Platba při doručení zboží (v hotovosti nebo platební kartou).
-Bankovní převod (0 €): Rychlá a bezpečná bezhotovostní platba.

3.7  Pokud některý ze způsobů platby obsahuje informaci o nákladech na provedení takové platby, je Uživatel povinen nést náklady na provedení této platby, které jsou uvedeny u dané platby v uživatelském prostředí E-shopu.

3.8  V případě bezhotovostní platby bankovním převodem je Uživatel povinen uvést variabilní symbol určený Provozovatelem.

3.9  V případě bezhotovostní platby je povinnost Uživatele zaplatit kupní cenu splněna okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet Provozovatele.

3.10  Provozovatel má právo poskytnout Uživateli slevu z ceny Zboží. Slevy z ceny Zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud není u konkrétní slevy výslovně uvedeno jinak.

3.11  Součástí kupní ceny za Zboží nejsou žádné platby, poplatky ani jiné odměny, které musí Uživatel vynaložit na služby poskytnuté třetími stranami v souvislosti se zaplacením kupní ceny za Zboží.

3.12  Provozovatel si vyhrazuje vlastnické právo ke Zboží, které je předmětem Kupní smlouvy, až do úplného zaplacení kupní ceny za dané Zboží Uživatelem.

3.13  Provozovatel se zavazuje dodat Zboží Uživateli v přiměřené lhůtě od uzavření Kupní smlouvy. Veškeré lhůty pro dodání Zboží uvedené v uživatelském rozhraní E-shopu jsou pouze orientační. Orientační dodací lhůty pro jednotlivé způsoby dopravy jsou uvedeny na stránce: https://www.nikkor.cz/cs/doprava-a-platba

3.14  Provozovatel vždy zašle Uživateli daňový doklad – fakturu v elektronické podobě (e-mailem na adresu Uživatele) nebo v tištěné papírové podobě (doručí se spolu se zbožím).

3.15  Pokud je Provozovatelem společně se Zbožím poskytnut Uživateli dar, je darovací smlouva mezi Uživatelem a Provozovatelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že v případě odstoupení od Kupní smlouvy se tato darovací smlouva od počátku bez dalšího ruší spolu s Kupní smlouvou a Uživatel je povinen spolu se zakoupeným zbožím vrátit Provozovateli i poskytnutý dar.

3.16  Provozovatel poskytuje Uživateli na zakoupené Zboží záruku, pokud je záruční doba uvedena u daného Zboží v uživatelském prostředí E-shopu, a to po dobu uvedené záruční doby, přičemž takto uvedená záruka platí pouze pro Spotřebitele.

3.17  Práva z vadného plnění je Uživatel oprávněn uplatnit u Provozovatele na adrese jeho provozovny. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje chvíle, kdy Provozovatel obdrží od Uživatele reklamované Zboží.

3.18  Pokud je v rámci uživatelského prostředí E-shopu u daného Zboží uvedeno, že je použité, kupuje Uživatel Zboží v použitém stavu, včetně uvedených vad tohoto Zboží.

3.19  Nebezpečí ztráty, poškození a/nebo zničení Zboží, které je předmětem Kupní smlouvy, přechází na Uživatele, který je Spotřebitelem, okamžikem převzetí daného Zboží Uživatelem.

3.20  Nebezpečí ztráty, poškození a/nebo zničení Zboží, které je předmětem Smlouvy, přechází na Uživatele, který není Spotřebitelem, okamžikem převzetí daného Zboží Uživatelem.

3.21  Povinnost uhradit náklady při nepřevzetí zásilky:
Pokud Kupující nepřevezme objednané Zboží a to se vrátí zpět Prodávajícímu, je Kupující povinen uhradit náklady na doručení, dobírku a vrácení podle aktuálního ceníku dopravy. Opětovné odeslání Zboží je možné pouze po předchozí úhradě všech vzniklých nákladů a ceny Zboží předem na účet Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout další odeslání zásilky, pokud by existovalo riziko opětovného nepřevzetí.

3.22.  Změna způsobu platby: Prodávající si vyhrazuje právo požádat Kupujícího o úhradu objednávky předem na účet namísto zvolené platby formou dobírky v následujících případech:
-Pokud hodnota objednávky překračuje maximální limit stanovený dopravcem pro dobírky, který je obvykle do 700 EUR.
-Při objednávkách Zboží nebo služeb vyráběných na míru (např. fotodárky nebo tisk podle individuálních požadavků), pokud jejich hodnota přesahuje běžnou cenovou hladinu.
-Pokud Kupující v minulosti nepřevzal objednané Zboží. V případě, že Kupující odmítne změnu způsobu platby na platbu předem, vyhrazuje si Prodávající právo objednávku stornovat. O takové změně nebo stornování bude Kupující informován e-mailem nebo telefonicky.

3.23  Prodávající si vyhrazuje právo na opravu chyb a omylů v případě, že v E-shopu dojde k technické chybě, která způsobí zobrazení nesprávné ceny nebo jiné informace o zboží. Toto právo vyplývá z platných právních předpisů, včetně Občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb.) a Zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 250/2007 Z.z.). Podle § 49a Občanského zákoníku má Prodávající právo takovou objednávku jednostranně stornovat. V případě storna objednávky bude Kupující neprodleně informován, a to přednostně telefonicky, nebo v případě nemožnosti telefonického kontaktu prostřednictvím e-mailu.

4, Uživatelský účet

4.1  Uživatel má právo zřídit si Registrací Uživatelský účet.

4.2  Uživatel má povinnost zadat před vstupem do Uživatelského účtu Přístupové údaje.

4.3  Identifikační údaje Uživatele zadané při Registraci se považují za údaje zadané při objednávce každého Zboží, kterou Uživatel učiní po přihlášení do svého Uživatelského účtu.

4.4  Uživatel nesmí poskytovat třetím osobám Přístupové údaje ani jakýkoli jiný přístup do Uživatelského účtu. Uživatel je povinen učinit veškerá přiměřená opatření k jejich utajení. Uživatel v plném rozsahu odpovídá za neoprávněné užívání těchto přístupových údajů nebo Uživatelského účtu a za škodu takto způsobenou Provozovateli nebo třetím osobám. V případě ztráty, odcizení nebo jiného narušení práva užívání těchto hesel je Uživatel povinen oznámit tuto skutečnost bez zbytečného odkladu Provozovateli. Provozovatel v přiměřené lhůtě poskytne Uživateli nové přístupové údaje.

4.5  Provozovatel je oprávněn jednostranně měnit tyto Obchodní podmínky; změnu oznámí Uživateli prostřednictvím E-shopu nebo e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu Uživatele zadanou do databáze E-shopu. Uživatel má právo změny Obchodních podmínek odmítnout ve lhůtě 7 dnů od prvního přihlášení do Uživatelského účtu po oznámení změny Obchodních podmínek (v případě doručování prostřednictvím E-shopu) nebo od doručení dané e-mailové zprávy do e-mailové schránky Uživatele (v případě doručování e-mailovou zprávou) a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní době 14 dnů, o které smluvní strany shodně konstatují, že je dostatečná k obstarání obdobných plnění od jiného dodavatele.

5, Informace pro Spotřebitele

5.1  Spotřebitel má právo od Kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí Zboží. V případě, že předmětem Kupní smlouvy je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky Zboží. Odstoupení od Kupní smlouvy musí být Provozovateli (jako prodávajícímu) odesláno ve lhůtě uvedené v tomto odstavci.

5.2  Pokud Spotřebitel odstoupí od Kupní smlouvy, je povinen písemně oznámit číslo svého bankovního účtu pro vrácení kupní ceny za Zboží, která může být snížena, pokud jsou k tomu splněny zákonné důvody.

5.3  Pokud Spotřebitel odstoupí od Kupní smlouvy ohledně Zboží, které vrací Provozovateli poškozené a/nebo opotřebované, zejména pokud jsou odstraněna originální označení Zboží (tj. cedulky, nálepky apod.), je Spotřebitel povinen Provozovateli nahradit náklady na uvedení Zboží do původního stavu.

5.4  V případě odstoupení Spotřebitele od Kupní smlouvy je Provozovatel povinen vrátit Spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl informován o rozhodnutí Spotřebitele odstoupit od dané Kupní smlouvy.

5.5  Pokud Spotřebitel na základě Kupní smlouvy obdržel Zboží tvořené movitými věcmi, je povinen jej bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od dané Kupní smlouvy, zaslat zpět Provozovateli nebo jej předat na adrese provozovny nebo sídla Provozovatele. Lhůta se považuje za zachovanou i tehdy, pokud budou movité věci odeslány Provozovateli nejpozději poslední den výše uvedené lhůty.

5.6  Spotřebitel odpovídá Provozovateli za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k seznámení se s povahou a vlastnostmi daného Zboží, včetně jeho funkčnosti.

5.7  Formulář pro odstoupení od smlouvy: Spotřebitel si může stáhnout formulář pro odstoupení od smlouvy z následující adresy: www.nikkor.sk/image/catalog/odstupenie-sk.pdf

5.8  Provozovatel využívá možnost mimosoudního řešení stížností spotřebitelů. V případě stížnosti se mohou Spotřebitelé bezplatně obrátit na příslušného pracovníka Provozovatele prostřednictvím e-mailové adresy: fotokino(zavináč)fotokino.sk

6, Reklamační řád

6.1  Reklamace se vyřizují osobně na provozovně, e-mailem na adrese fotokino(zavináč)fotokino.sk nebo telefonicky na čísle 052/468 46 31. Prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží je při převzetí bez vad. Spotřebitel je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí zboží. Pokud má zboží vadu, spotřebitel má právo požadovat její bezplatné odstranění, výměnu zboží, přiměřenou slevu nebo může od smlouvy odstoupit, pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy. To neplatí, pokud bylo zboží prodáváno se slevou pro konkrétní vadu, na kterou byl spotřebitel před uzavřením smlouvy výslovně upozorněn.

6.2  Pokud Zboží obsahuje vady, má Spotřebitel právo požadovat dodání nového Zboží bez vad. Pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Spotřebitel požadovat jen výměnu dané součásti Zboží; není-li to možné, má právo odstoupit od Kupní smlouvy.

6.3  Právo na dodání nového Zboží nebo výměnu součásti Zboží má Spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže dané Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Spotřebitel právo od Kupní smlouvy odstoupit.

6.4  Pokud Spotřebitel od Kupní smlouvy neodstoupí ani si neuplatní právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Zboží, může požadovat přiměřenou slevu z ceny Zboží. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu z ceny Zboží také v případě, že mu Provozovatel nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, stejně jako v případě, že Provozovatel nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by zjednání nápravy způsobilo Spotřebiteli značné obtíže.

6.5  Právo z vadného plnění Spotřebiteli nenáleží, pokud Spotřebitel před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, nebo pokud vadu sám způsobil.

6.6  Odpovědnost Provozovatele za vady Zboží se nevztahuje na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u Zboží prodávaného za nižší kupní cenu na vadu, pro kterou byla nižší kupní cena dohodnuta, u použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Spotřebitelem, nebo pokud to vyplývá z povahy Zboží.

6.7  Spotřebitel má právo uplatnit vady zboží během 24 měsíců od jeho převzetí (práva z vadného plnění). Pokud výrobce nebo prodávající poskytne také dobrovolnou záruku nad rámec této lhůty, má spotřebitel právo ji uplatnit za podmínek uvedených v záručním prohlášení.

6.8  Na žádost Spotřebitele je Provozovatel povinen poskytnout Spotřebiteli záruční list. Pokud to povaha Zboží umožňuje, postačí místo záručního listu vydat Spotřebiteli doklad o zakoupení Zboží obsahující údaje, které musí záruční list obsahovat.

6.9  V případě, že Spotřebitel využije své právo na odstranění vad Zboží jeho opravou, u Zboží, u kterého je pro účely záručních oprav určen podnikatel odlišný od Provozovatele, jehož sídlo nebo místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Provozovatele nebo v místě pro Spotřebitele bližším, uplatní Spotřebitel právo na záruční opravu u tohoto podnikatele.

6.10  Reklamace Zboží, včetně odstranění vad daného Zboží, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Provozovatel se Spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má Spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení Smlouvy.

6.11  Lhůta pro vyřízení reklamace neběží v případě, že Provozovatel neobdržel od Spotřebitele všechny podklady potřebné pro vyřízení dané reklamace, a to do doby, než budou tyto podklady dodány.

6.12  Provozovatel nebo jím určený subjekt po řádném vyřízení dané reklamace vyzve Spotřebitele k převzetí opraveného Zboží.

6.13  Nárok na uplatnění práv z vad Zboží zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání Zboží v podmínkách, které svými parametry neodpovídají parametrům uvedeným v dokumentaci k Zboží.

6.14  Další informace ohledně reklamací jsou popsány v patičce našich stránek v části ZÁKAZNICKÝ SERVIS „Reklamace“ případně na adrese: https://www.nikkor.cz/cs/reklamacni-rad

6.15  Provozovatel poskytuje na veškeré zboží zákonem stanovenou záruku v souladu s Občanským zákoníkem. Rozšířená záruka není poskytována.

7, Alternativní řešení sporů

7.1  Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu na e-mail: fotokino@fotokino.sk, pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva.

7.2  Pokud prodávající na žádost spotřebitele odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel právo obrátit se na subjekt alternativního řešení sporů, kterým je například Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk), nebo využít online platformu Evropské unie pro řešení sporů: https://ec.europa.eu/consumers/odr

8, Ochrana osobních údajů

8.1  Při zpracování osobních údajů Provozovatel postupuje podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“), a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochraně osobních údajů a o změně a doplnění některých zákonů.

8.2  Podrobné informace o tom, jak shromažďujeme, zpracováváme a chráníme osobní údaje našich zákazníků při využívání našich služeb, jsou popsány v patičce našich stránek v části ZÁKAZNICKÝ SERVIS „Ochrana osobních údajů“ případně na stránce: www.nikkor.cz/cs/zasady-ochrany-osobnich-udaju

9, Cookies

Provozovatel používá soubory cookies k zajištění správného fungování stránky, zlepšení její použitelnosti a analýze návštěvnosti. Technické cookies jsou nezbytné pro fungování e-shopu (například košík). Analytické cookies, jako jsou Hotjar, Google Analytics a Google Search Console, nám pomáhají identifikovat chyby, přizpůsobovat nabídku produktů a optimalizovat výkon serveru. Provozovatel zpracovává pouze nezbytné údaje, které přispívají ke zlepšení uživatelského zážitku. Uživatel může ve svém prohlížeči odmítnout nebo omezit používání cookies, kromě technických, které jsou nezbytné pro fungování e-shopu. Všechny cookies, které používáme, včetně těch, které souvisí s ochranou osobních údajů, podrobně popisujeme v našich Zásadách ochrany osobních údajů. Tyto zásady naleznete v patičce našich stránek nebo na adrese: www.nikkor.cz/cs/zasady-ochrany-osobnich-udaju

10, Užívání E-shopu

10.1  Provozovatel tímto uděluje Uživateli nevýhradní licenci k užívání E-shopu způsobem předvídaným těmito Obchodními podmínkami.

10.2  Provozovatel má právo změnit E-shop, jeho technické řešení a uživatelské rozhraní.

10.3  Provozovatel má právo omezit nebo přerušit funkčnost E-shopu, případně přístup k němu, na nezbytnou dobu z důvodu údržby nebo opravy E-shopu.

10.4  Uživatel je povinen dodržovat při užívání E-shopu platné a účinné právní předpisy Slovenské republiky a Evropského společenství. Jakoukoli škodu, která by porušením této povinnosti Uživatele vznikla Provozovateli nebo třetím osobám, je Uživatel povinen nahradit v plném rozsahu.

10.5  V případě porušení těchto Obchodních podmínek nebo Kupní smlouvy či platných a účinných právních předpisů má Provozovatel právo zrušit Uživatelský účet.

11, Prohlášení provozovatele

11.1  Provozovatel prohlašuje, že záznamy údajů v E-shopu, jako elektronickém systému, jsou spolehlivé, jsou prováděny systematicky a jsou chráněny proti změnám.

11.2  Vlivem technické chyby v E-shopu může dojít k zobrazení kupní ceny u Zboží, jejíž výše neodpovídá obvyklé ceně za takové Zboží na trhu; v takovém případě nemá Provozovatel povinnost dodat dané Zboží za zobrazenou kupní cenu, kontaktuje Uživatele a oznámí mu skutečnou kupní cenu daného Zboží a Uživatel má právo se rozhodnout, zda Zboží za skutečnou kupní cenu přijme. Pokud se tak nestane, ruší se Kupní smlouva od počátku.

11.3  Uživatel bere na vědomí, že fotografie u Zboží v E-shopu mohou být ilustrační nebo mohou působit zkreslujícím dojmem v důsledku jejich zobrazení v technickém prostředku Uživatele, proto je Uživatel povinen se vždy seznámit s celým popisem daného Zboží a v případě nejasností kontaktovat Provozovatele.

11.4  Kontaktní údaje Provozovatele pro komunikaci s Uživatelem jsou uvedeny v uživatelském rozhraní E-shopu (webových stránek) v sekci KONTAKT.

12, Právo na odstoupení od kupní smlouvy

12.1  Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží, nebo ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli poučení o právu na odstoupení a vzorový formulář podle příloh zákona č. 108/2024 Z. z.

12.2  Spotřebitel má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží zboží rozbalit a vyzkoušet obdobným způsobem, jak je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném ke zjištění vad, vlastností a funkčnosti zboží.

12.3  Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Tato povinnost neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel předá zboží k přepravě nejpozději poslední den lhůty.

12.4  Od smlouvy není možné odstoupit u zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen.

12.5  V případě, že Spotřebitel již převzal objednané zboží, je povinen jej vrátit v originálním nepoškozeném obalu. V případě, že Spotřebitel vrátí objednané zboží poškozené, částečně spotřebované nebo ve stavu, který neodpovídá stavu, v němž bylo Prodávajícím odesláno, bere na vědomí, že Prodávající je oprávněn takto vzniklou škodu, kterou je Prodávající povinen prokázat, uhradit ze částky, která byla spotřebitelem uhrazena za objednané zboží.

12.6  Spotřebitel je zároveň povinen v odstoupení od smlouvy uvést kontaktní údaje a číslo účtu, na který má být uhrazena částka za objednané Zboží poukázána ze strany prodávajícího. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj přijal. Prodávající není povinen tyto platby vrátit před tím, než mu bude zboží doručeno, nebo dokud spotřebitel neprokáže jeho odeslání zpět, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne sám nebo prostřednictvím pověřené osoby.

12.7  V případě odstoupení od smlouvy bude Spotřebiteli vrácena kupní cena zboží a náklady na doručení zboží ve výši nejlevnější standardně nabízené formy dopravy, kterou prodávající umožňuje. Pokud si spotřebitel zvolil dražší formu dopravy (např. kurýr nebo expresní doručení), rozdíl v ceně dopravy mu nebude refundován. Poplatek za dobírku jako volitelná doplňková služba není předmětem refundace, a to ani v případě odstoupení od smlouvy, jelikož se jedná o poplatek za platební službu, která byla realizována ve prospěch kupujícího.

12.8  Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, ruší se od počátku také každá doplňková smlouva související s koupí zboží nebo poskytnutím služby, od které spotřebitel odstoupil. Od spotřebitele nelze požadovat žádné náklady ani jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy, kromě úhrady přiměřených nákladů uvedených v zákoně a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a došlo k jejímu úplnému poskytnutí.

12.9  Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající souhlasil, že tyto náklady ponese sám, nebo pokud o povinnosti nést náklady spotřebitele předem řádně nepoučil.

12.10  Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím nad rámec potřebný ke zjištění jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Spotřebitel však za snížení hodnoty zboží neodpovídá, pokud jej prodávající před uzavřením smlouvy řádně nepoučil o právu odstoupit od smlouvy.

12.11  V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy a doručí prodávajícímu zboží, které je používané, poškozené nebo neúplné, odpovídá za snížení hodnoty zboží. Prodávající je oprávněn požadovat náhradu ve výši rozdílu mezi kupní cenou zboží a jeho hodnotou v době vrácení.

12.12  Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
-prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru (např. tisk fotografií, výroba fotodárků z vlastních fotografií),
-prodej zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
-prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání porušen,
-prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaného v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
-poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči,
pokud bylo jeho poskytování zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl poučen o ztrátě práva na odstoupení,
-prodej zboží, které bylo po převzetí spotřebitelem smontováno, složeno nebo použito tak, že jeho opětovné uvedení do původního stavu není možné bez vynaložení zvýšeného úsilí a nákladů.

13, Změny obchodních podmínek

Informace o změnách obchodních podmínek poskytujeme nenásilnou formou:

-Modálním oknem v nákupním košíku, ve kterém informujeme zákazníky o aktualizacích podmínek.
-Textem ohledně aktualizací podmínek při potvrzení objednávky.
-Na konci obchodních podmínek (bod 16) uvádíme datum poslední aktualizace.

14, Závěrečná ustanovení

14.1  Na právní vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník (pokud je kupujícím podnikatel), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickém obchodu a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů Slovenské republiky.

14.2  Orgánem dozoru je Slovenská obchodní inspekce (SOI), se sídlem: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, web: www.soi.sk

14.3  Spotřebitel má právo obrátit se na orgán alternativního řešení spotřebitelských sporů podle zákona č. 391/2015 Z. z., nebo využít platformu RSO ( https://ec.europa.eu/consumers/odr ).

14.4  Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění na webové stránce prodávajícího a tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy uzavřené na dálku prostřednictvím internetového obchodu www.nikkor.cz

15, Rozhodné právo

Tyto Obchodní podmínky, stejně jako Kupní smlouva, se řídí právním řádem Slovenské republiky. Tím nejsou dotčena kogentní ustanovení právních předpisů země obvyklého pobytu spotřebitele, která mu poskytují vyšší míru ochrany.

16, Účinnost

Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. října 2020 a byly naposledy aktualizovány dne 9. září 2025.

 

 

Všechny ceny jsou uvedeny v eurech, vč. 23% DPH, případně recyklačního poplatku, bez nákladů na přepravu. Vyhrazujeme si právo na změny a omyly! Formulář pro odstoupení od smlouvy je k dispozici ke stažení zde: [odstupenie.pdf]

 

Ceny uvedené na tomto e-shopu jsou přepočítané z původních cen v eurech (EUR) podle aktuálního směnného kurzu. Z tohoto důvodu se mohou ceny v českých korunách (CZK) průběžně měnit. Všechny ceny jsou uvedeny v CZK, včetně 23 % DPH a případného recyklačního poplatku, bez nákladů na dopravu. Vyhrazujeme si právo na změny a chyby v cenách. Pro odstoupení od smlouvy si spotřebitel stáhne a vyplní příslušný formulář.